Dit zijn de resultaten voor 'Algemene vragen over de eBay-kopersbescherming'

Als een koper een probleem heeft met een bestelling, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper te proberen het probleem op te lossen. Als ons wordt gevraagd in te grijpen en het geschil in het voordeel van de koper wordt beslist, heeft dat invloed op twee prestatiestatistieken: problemen en zonder oplossing gesloten geschillen.

Als we een geschil in het voordeel van de verkoper sluiten of als we beslissen dat niemand verantwoordelijk is, heeft dit geen invloed op de prestaties van de verkoper.

Verkopers hebben tussen 3 werkdagen en 10 kalenderdagen (afhankelijk van de site waar het object is gekocht) om problemen rechtstreeks met kopers op te lossen. Als deze periode is verstreken, kan zowel de koper als de verkoper eBay vragen in te grijpen.

  • Als het object op eBay.com is verkocht, hebben verkopers 3 werkdagen de tijd
  • Als het object op eBay.co.uk is verkocht, hebben verkopers 8 kalenderdagen de tijd
  • Als het object op ebay.de is verkocht, hebben verkopers 10 kalenderdagen de tijd

Verkopers mogen maximaal 0,3% van hun geschillen via Geld-terug-garantie van eBay en PayPal Aankoopbescherming zonder oplossing hebben gesloten in de meest recente evaluatieperiode. Dit percentage heeft pas gevolgen voor u als u 3 of meer geschillen zonder oplossing hebt gesloten in een evaluatieperiode. Als u meer dan 0,3% geschillen zonder oplossing hebt gesloten en 3 geschillen zonder oplossing hebt gesloten, wordt uw verkoperniveau Ondermaats, ook als u een Topverkoper bent.

Was deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor uw feedback! Klik op Contacteer ons voor meer hulp.