You are here
Als een koper niet voor een object heeft betaald, moet u hem eerst contacteren. Daarna hebt u een aantal mogelijkheden.
Ga na of er een probleem is, bijvoorbeeld of de koper problemen heeft om voor het object te betalen.
Een koper contacteren - wordt in een nieuw venster of op een nieuw tabblad geopend
Om een koper eraan te herinneren dat hij niet heeft betaald en hem te verzoeken de betaling te voldoen, gaat u naar uw verkochte objecten, zoekt u het object en selecteert u Meer acties en Factuur sturen. Als u de betalings- en verzendgegevens wilt controleren, selecteert u Bekijken vóór verzending.
Verkochte objecten bekijken - wordt in een nieuw venster of op een nieuw tabblad geopend
Als u niet wilt doorgaan met de verkoop of als de koper u heeft gevraagd om de bestelling te annuleren, kunt u deze annuleren.
Nadat u een verkoop hebt geannuleerd, heeft de koper 10 dagen om te reageren. Als hij niet reageert binnen deze periode, wordt het geschil automatisch gesloten en wordt de verkoopcommissie terugbetaald op uw rekening.
Een verkoop annuleren - wordt in een nieuw venster of op een nieuw tabblad geopend
Als u van mening bent dat een koper vergeten is om te betalen of niet van plan is om te betalen, selecteert u Een onbetaald object melden om een geschil te openen. U kunt 3 dagen na afloop van de aanbieding een geschil wegens onbetaald object openen, tot maximaal 32 dagen na afloop van de aanbieding.
De koper heeft 4 dagen om te reageren of voor het object te betalen. Op de 5e dag kunt u het geschil sluiten en wordt het onbetaalde object geregistreerd op de account van de koper. De verkoopcommissie wordt automatisch terugbetaald op uw rekening en u kunt het object opnieuw aanbieden.
Een onbetaald object melden - wordt in een nieuw venster of op een nieuw tabblad geopend
Meer acties:
Meer weten:
Bedankt voor uw feedback! Klik op Contacteer ons voor meer hulp.