You are here
Als u een probleem hebt met een koper, probeert u het best eerst om hem te contacteren en het probleem samen op te lossen. Hieronder vindt u een overzicht van de meest voorkomende problemen en hoe u deze kunt oplossen.
Als u het probleem met de koper niet kunt oplossen of als de koper niet reageert, kunt u de factuur opnieuw versturen, de verkoop annuleren of een geschil wegens onbetaald object openen.
Na afloop van de aanbieding moet u de koper twee werkdagen de tijd geven om te betalen voordat u een onbetaald object meldt. Meld dit binnen 32 dagen, want anders beschouwen we het object als betaald en kunt u dit niet meer melden.
Meer acties:
Meer weten:
Als u een leeg pakket, een ander object of een object ontvangt in een andere staat dan hoe de koper het heeft ontvangen, probeert u het probleem het best rechtstreeks met de koper op te lossen.
Als u van mening bent dat de koper misbruik maakt van teruggaven, kunt u dit melden.
We verwachten van kopers dat ze eerlijke feedback geven, zelfs als een transactie niet aan hun verwachtingen voldoet. Ze mogen de feedbackscore of gedetailleerde verkopersbeoordelingen van een verkoper echter niet manipuleren via herhaalde aankopen en lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen.
U kunt een koper melden die probeert om uw feedbackscore te manipuleren.
Misbruik van de Geld-terug-garantie van eBay of een andere beleidsovertreding
Voorbeelden van misbruik van de Geld-terug-garantie van eBay door de koper zijn:
Andere beleidsovertredingen zijn onredelijke eisen stellen, ongepaste feedback geven en de verkoop buiten eBay om voltooien.
Als u van mening bent dat een koper ons beleid overtreedt, kunt u dit aan ons melden. We nemen alle meldingen serieus en voeren een grondig onderzoek uit voordat we actie ondernemen. Om de privacy van onze leden te beschermen, kunnen we geen informatie verstrekken over de acties die we mogelijk nemen tegen andere leden.
Bedankt voor uw feedback! Klik op Contacteer ons voor meer hulp.