Dit hebben we gevonden voor 'Betalingen in behandeling voor verkopers die deel uitmaken van Betaaldiensten'

Geblokkeerde betalingen

We weten dat het belangrijk is dat verkopers betalingen snel ontvangen en we willen dat u uw geld zo snel mogelijk krijgt. Soms moeten we uw betaling echter blokkeren om geschillen op te lossen of om te zorgen dat eBay een veilige handelsplaats blijft voor kopers en verkopers. Vastgehouden betalingen worden meestal vrijgegeven wanneer een beperking of schorsing wordt beëindigd.

Belangrijk
De informatie op deze pagina geldt alleen voor klanten die in de Europese Unie wonen. Klanten buiten de Europese Unie kunnen het artikel Geblokkeerde betalingen lezen.

U kunt de status van een betaling controleren door naar het tabblad Betalingen in Verkopershub of naar Betalingsopties in Mijn eBay te gaan.

Waarom we betalingen blokkeren en hoe u dit voorkomt

We willen net als u dat kopers een uitstekende ervaring hebben wanneer ze kopen op eBay. We willen eBay een veilige handelsplaats houden voor kopers en verkopers en voldoen aan onze juridische verplichtingen en verplichtingen op het gebied van naleving. Daarom blokkeren we soms betalingen als er een openstaande claim of een openstaand geschil voor een transactie is, als uw koper een probleem met de transactie meldt, als uw account beperkt of geschorst is of als u eBay geld verschuldigd bent. Als we een bedrag blokkeren, informeren we u via e-mail en kunnen we, afhankelijk van de reden, aanvullende informatie van u vragen om te helpen het probleem op te lossen.

Tip
Als we uw betaling blokkeren, wordt dit meestal binnen 30 dagen opgelost.

Typen blokkeringen

Er zijn verschillende redenen waarom we uw geld kunnen blokkeren.

Transactieblokkeringen

Een transactieblokkering houdt in dat we een betaling vasthouden die verband houdt met een specifieke koperstransactie.

We kunnen bijvoorbeeld transactieblokkeringen op bedragen plaatsen terwijl we wachten tot een object met succes aan een koper is geleverd. U kunt de kans op een transactieblokkering verkleinen door een object te verzenden op de dag dat uw koper ervoor betaalt, en door het goed te verzenden.

We kunnen een betaling blokkeren als we de details van een transactie moeten bekijken. Rubriek, prijs en verkoperniveau kunnen bij deze beslissing allemaal een rol spelen. Transactieblokkeringen duren meestal maximaal 30 dagen.

Geschilblokkeringen

Een geschilblokkering houdt in dat we een betaling vasthouden vanwege een probleem dat door een koper is gemeld.

Als een koper een probleem met een transactie meldt, bijvoorbeeld een object dat niet is ontvangen of aanzienlijk afwijkt van de beschrijving in de aanbieding, houden we het bedrag vast totdat de claim is opgelost en gesloten. Meer informatie vindt u in ons artikel Tips uit de praktijk om problemen met kopers te voorkomen en op te lossen.

Uitbetalingsblokkeringen

Een uitbetalingsblokkering houdt in dat we een betaling aan een bepaalde verkoper blokkeren. Meestal moet de verkoper iets doen in zijn of haar account.

  • Blokkeringen in verband met inschrijving: we kunnen uw account beperken als we een discrepantie opmerken met de gegevens die u hebt opgegeven tijdens de inschrijving. Als uw account is beperkt, sturen we u via e-mail een verzoek om meer informatie. Meer informatie over hoe u uw identiteit kunt verifiëren vindt u in ons artikel Inschrijven als verkoper.
  • Blokkeringen in verband met naleving: eBay hanteert beleid en procedures om kopers en verkopers te beschermen en tegelijkertijd te voldoen aan van toepassing zijnde wetgeving. Als in verband met naleving een uitbetalingsblokkering of beperking op uw account is geplaatst, informeren we u via e-mail en kunnen we meer informatie van u vragen
  • Blokkeringen in verband met wanbetaling: we kunnen uw uitbetalingen vasthouden als u eBay geld verschuldigd bent en u niet op tijd hebt betaald. Als u weer uitbetalingen wilt ontvangen, moet u ons eerst betalen. U kunt een betaling doen door naar het tabblad Betalingen in de Verkopershub of naar Verkoopaccount in Mijn eBay te gaan
  • Blokkeringen in verband met prestaties: we kunnen uw uitbetalingen vasthouden als we ongebruikelijke activiteit zien in verband met uw account, zoals een toegenomen aantal claims van klanten, een plotselinge wijziging in uw verkoopactiviteit, late leveringen of negatieve feedback van kopers
  • Ongeldige betalingsmethode: we kunnen uw uitbetalingen blokkeren als we uw verkoopkosten en andere kosten niet kunnen afschrijven via een van uw betalingsmethoden in ons bestand.

Vond u deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor uw feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.