Dit hebben we gevonden voor 'Betalingen in behandeling voor verkopers die deel uitmaken van Betaaldiensten'

Geblokkeerde betalingen

Het is belangrijk dat u uw geld zo snel mogelijk ontvangt. Soms kunnen we uw betaling echter blokkeren vanwege uw verkoopgeschiedenis of -prestaties, of om geschillen op te lossen. Zo kunnen we zorgen dat eBay een veilige handelsplaats voor kopers en verkopers blijft.

We heffen blokkeringen meestal op wanneer kopers bevestigen dat ze het object hebben ontvangen of wanneer een geschil is opgelost.

Belangrijk
De informatie op deze pagina geldt alleen voor klanten die in de Europese Unie wonen. Klanten buiten de Europese Unie kunnen het artikel lezen over geblokkeerde betalingen.

Als u wilt controleren op welke datum een betaling naar verwachting beschikbaar is, ga dan naar het tabblad Betalingen in de Verkopershub of naar Betalingen in Mijn eBay.

Waarom we betalingen blokkeren en hoe u dit voorkomt

We willen eBay een veilige handelsplaats houden voor kopers en verkopers en voldoen aan onze juridische verplichtingen en verplichtingen op het gebied van naleving. Daarom blokkeren we soms betalingen als er bijvoorbeeld een openstaande claim of een openstaand geschil voor een transactie is, als uw koper een probleem met de transactie meldt, als uw account beperkt of geschorst is, als u geld verschuldigd bent aan eBay of als u een nieuwe of incidentele verkoper bent. Als we een bedrag hebben geblokkeerd, informeren we u via e-mail en kunnen we, afhankelijk van de reden, aanvullende informatie van u vragen om het probleem op te lossen.

Typen blokkeringen

Er zijn verschillende redenen waarom we uw geld kunnen blokkeren.

Transactieblokkeringen

Een transactieblokkering houdt in dat we een betaling vasthouden die verband houdt met een specifieke koperstransactie. Het geblokkeerde bedrag kunnen we gebruiken om de koper terug te betalen voor dezelfde transactie.

De opbrengst van uw verkopen wordt meestal binnen twee werkdagen na bevestiging van de betaling door de koper beschikbaar gesteld. We kunnen betalingen echter blokkeren totdat een object bij een koper is geleverd. U kunt de kans op een transactieblokkering verkleinen door een object te verzenden op de dag dat uw koper ervoor betaalt en door het goed te verzenden, bijvoorbeeld door trackinggegevens toe te voegen aan uw bestelling.

Tip
Als we uw geld blokkeren, wordt dat meestal binnen 30 dagen opgelost. Voor de meeste bestellingen krijgt u uw geld sneller als u trackinggegevens toevoegt.

Bovendien kunnen we een transactie blokkeren op basis van uw verkoperstatus of de rubriek waarin u verkoopt:

  • Transacties van nieuwe of incidentele verkopers blokkeren we totdat we hebben bevestigd dat hun objecten zijn geleverd. Zo kunnen verkopers een goede reputatie en verkoopgeschiedenis op eBay ontwikkelen. Soms kunnen we betalingen aan nieuwe verkopers tot 21 dagen blokkeren.
  • Transacties van eerder beperkte of geschorste verkopers blokkeren we gedurende 30 dagen nadat de beperking of schorsing is opgeheven, zodat we kunnen controleren of de objecten zijn geleverd.
  • Hoog geprijsde objecten of ongebruikelijke verkooppatronen kunnen tot een blokkering van maximaal 30 dagen leiden, zodat we kunnen controleren of kopers problemen met de bestelling hebben.

Blokkeringen in verband met betalingsgeschillen of Geld-terug-garantie van eBay

Er is sprake van een betalingsgeschil of eBay Geld-terug-Garantie wanneer we geld blokkeren in verband met een door een koper gemeld probleem.

Als een koper meldt dat een object niet is ontvangen of dat het object aanzienlijk afwijkt van de beschrijving in de aanbieding, blokkeren we het bedrag totdat de claim is opgelost en gesloten. Meer informatie vindt u in ons artikel Tips uit de praktijk om problemen met kopers te voorkomen en op te lossen.

Het geblokkeerde bedrag kunnen we gebruiken om het bedrag van die transactie terug te betalen aan de koper.

Uitbetalingsblokkeringen

Een uitbetalingsblokkering houdt in dat we een betaling aan een bepaalde verkoper blokkeren. Meestal moet de verkoper iets doen in zijn of haar account.

  • Blokkeringen in verband met inschrijving: we kunnen uw account beperken als iets niet overeenkomt met de gegevens die u hebt opgegeven tijdens de inschrijving. Als uw account is beperkt, sturen we u via e-mail een verzoek om meer informatie. Zie het artikel Inschrijven als verkoper voor meer informatie over hoe u uw identiteit kunt bevestigen.
  • Blokkeringen in verband met naleving: eBay hanteert beleid en procedures om kopers en verkopers te beschermen en tegelijkertijd te voldoen aan van toepassing zijnde wetgeving. Als we een uitbetaling blokkeren of uw account beperken omdat ons beleid niet is nageleefd, laten we u dit via e-mail weten. We kunnen dan meer informatie van u vragen.
  • Blokkeringen in verband met prestaties: we kunnen uw uitbetalingen vasthouden als we ongebruikelijke activiteiten in uw account zien, zoals een toegenomen aantal claims van klanten, een plotselinge wijziging in uw verkoopactiviteit, late leveringen of negatieve feedback van kopers.
  • Ongeldige betalingsmethode: we kunnen uw uitbetalingen blokkeren als we uw verkoopkosten en andere kosten niet kunnen afschrijven via een van uw betalingsmethoden in ons bestand. In dit geval moet u een andere betalingsmethode toevoegen.

Vond u deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor uw feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.